Élet+Stílus hvg.hu 2018. március. 07. 10:42

Alkoholos italt dob piacra a Coca-Cola

A cég 125 éves történelmében először önt alkoholt a vevők poharába.

„Szerény kísérlet a piacunk egyik különleges szegmensében” – így jellemezte a Coca-Cola egy magas rangú képviselője az áttörést, hogy a cég alkoholtartalmú italt készül piacra dobni – igaz, csak Japánban. Az ötletet az egyik alkohollal megbolondított  szénsavas ízesített ital, a Chu-Hi népszerűsége adta, amely 3 és 8 százalékos alkoholtartalommal emeli a fogyasztás élményét. Az ital a sör egyik alternatívájaként reklámozzák, és különösen népszerű a japán nők körében. A nagy japán italgyártók mind jelen vannak a piacon ennek az italnak valamilyen variációjával. Ezt a hullámot készül meglovagolni a Coca-Cola is.

Sajnos nem valószínű, hogy az italt Japánon kívül is forgalomba hozzák. Pedig az édes alkoholos üdítőitalok Nyugaton is elég népszerűek, gondoljunk csak a Bacardi Breezer diadalmenetére.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.