A tavalyi évnél már most jobban áll a magyar újautó-piac
Havi szinten ezernél több autót így is csak három márka tudott eladni novemberben.
Havi szinten ezernél több autót így is csak három márka tudott eladni novemberben.
Egész Európában annyira rosszul sikerült a tavalyi év, hogy a nálunk már korábban bekövetkezett krachot követő növekedés is számottevő eredménynek számít. Mindez ugyanakkor továbbra is azt jelenti, hogy a jelenlegi ütemmel számolva fél évszázad kellene, hogy lecserélődjön a teljes magyar autópark.
A tavalyi év utolsó hónapjai után az idei év első harmincegy napján a korábbi években megszokott alacsony szinten helyzetek forgalomba új autókat.
Az új személyautók regisztrációja 8.2 százalékkal csökkent tavaly 2011-hez képest – közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Az unió 27 tagállamában összesen 12,05 millió kocsit helyeztek forgalomba, amely a legalacsonyabb darabszám 1995 óta.
Az autómárkák ismertségét tekintve minden ötödik fiatalnak a BMW jut először eszébe. A legnépszerűbb márkának tízből hatan az Opelt tartják a Suzuki mellett. A megkérdezettek kevesebb mint fele válaszolta, hogy szüleinek van autója, közülük a legtöbben Opellel, Suzukival és Forddal rendelkeznek. Talán meglepő, de kétharmada a fiataloknak önerőből vesz kocsit.
Először regisztrálnak több import használt autót, mint újat – derült ki a hasznaltauto.hu oldal statisztikáiból.
Kínában csaknem 1,8 millió új autó talált gazdára novemberben, az eladások 8,2 százalékkal nőttek éves szinten - jelentette az iparági szövetség hétfőn.
A német autópiac jó esetben stagnálni fog 2013-ban.
A novemberi szolid növekes az új autó eladásokban kizárólag a jelentős rendőrségi megrendelésnek köszönhető.
A Magyar Gazdaságfejlesztési Központ (MAG) Zrt. gyorsított tárgyalásos közbeszerzést írt ki 29 darab, és opcionálisan további 13 darab személygépkocsira nettó 300 millió forint értékben - a felhívás a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.