Havi szinten ezernél több autót így is csak három márka tudott eladni novemberben.
Az elmúlt öt évben jelentős visszaesést tapasztalt a magyar újautó-piac, amelynek volumene több mint 20 százalékkal csökkent 2019-hez képest. Ugyanakkor a 2024-es év novemberében fordulat látszik: 10 647 új autót helyeztek forgalomba, ami 28 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest – írja a Totalcar. Az első tizenegy hónapban közel 110 ezer új autó került a piacra, 10 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A teljes évet tekintve is előrébb járunk már, 2023-ban 108 ezer autó kelt el egész évben – a Datahouse adatai alapján.
Ez a növekedés részben a tavalyi inflációs környezet és a vásárlások elhalasztásának “bázishatásának” köszönhető, valamint annak, hogy az autóátadások elhúzódása miatt több rendelés most realizálódott.
Az autómárkák közötti verseny kiélezett: novemberben a Suzuki (1376 db.), a Skoda (1144) és a Toyota (1075) foglalta el az első három helyet, a piac harmadát lefedve.
Az év első tizenegy hónapot tekintve a megszokott márkák, a Suzuki, a Toyota és a Skoda vannak elöl, bár teljesítményük eltérő volt: a Suzuki jelentős, 38%-os növekedést ért el, míg a Toyota enyhe, 3%-os visszaesést mutatott, a Skoda pedig stagnált.
A piac egészét tekintve több márka is két számjegyű növekedést könyvelhetett el, kiemelkedett a Nissan (+90%), a Renault (+74%), a Tesla (+43%), a Hyundai (+41%) és a Lexus (+29%). A BYD 18 086%-os bővülést produkált, köszönhetően annak, hogy a márka tavaly gyakorlatilag nem volt jelen a piacon.