Csapnivaló évet zárt tavaly az uniós autópiac
Az új személyautók regisztrációja 8.2 százalékkal csökkent tavaly 2011-hez képest – közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Az unió 27 tagállamában összesen 12,05 millió kocsit helyeztek forgalomba, amely a legalacsonyabb darabszám 1995 óta.
A nagyobb felvevőpiacok közül egyedül az Egyesült Királyságban növekedtek az eladások 5,3 százalékkal 2011-hez képest. A legnagyobb vesztesek Spanyolország (13,4 %), Franciaország (13,9%), Olaszország (19,9%), Portugália (37,9%) és persze Görögország (40,1%) vagy, ahogy mostanság nevezik a dél-európai térség bajban lévő országait a „Club Med” voltak.
Az ACEA kimutatása szerint az év utolsó hónapja különösen rosszul sikerült, 16,3 százalékkal kelt el kevesebb autó az unióban, mint egy évvel korábban, ezzel a hónap alaposan lehúzta az egész évet.
Magyarország, az elmúlt évek rossz teljesítménye után növekedni tudott 17,6 százalékot éves bázison, azonban az elmúlt évek miatt ez még mindig csak 53 ezer forgalomba helyezett új autót jelent. Még a jobban teljesítő piacok is inkább csökkentek, így Németországban 2,9 százalékkal adtak el kevesebb kocsit mint egy évvel korábban.
A tavalyi év márkaszinten az unióban KIA dél-koreai gyártónak sikerült a legjobban, amely 14,1 százalékot tudott javítani eladási mutatóin, ezzel a piaci részesedése 2,7 százalékra nőtt 2,2 százalékról Európában. A másik véglet a két százaléknál nagyobb piaci részesedésű vállalatok közt a Renaulté, amely 19,1 százalékkal kevesebb kocsit adott el, ezzel a jelentős 12,5 százalékos európai piaci részesedése 11,9 százalékra csökkent.