Először regisztrálnak több import használt autót, mint újat – derült ki a hasznaltauto.hu oldal statisztikáiból.
Az idei év elején a legtöbb gépjármű-kategóriában jelentősen csökkent a regisztrációs adó mértéke. Ennek és az euró 280-285 forint között stabilizálódó árfolyamának a hatására idén több mint 70 százalékkal nő a használtautó-import mértéke (mintegy 54 ezer darab), amely idén először meghaladja majd az újautó-eladások várható volumenét (52 ezer darab) is. A túlnyomórészt magánszemélyek által behozott autók azonban nem a hazai használtautó-piacon hiányzó néhány éves autók kínálatát pótolják: 54 százalékuk legalább tízéves.
A használtautó-behozatal volumene a tavalyi 31 ezerről ugrik egy év alatt 54 ezerre. Az import egyre nagyobb mértékben befolyásolja a piacot: míg a behozott személygépkocsik 2010-ben alig 4 százalékát, 2011-ben 6,6 százalékát tették ki a hazai használtautó-vásárlások teljes mennyiségének, addig az idei évben ez az arány már elérte a 12 százalékot.
Az idén a behozott járművek 45 százaléka alsó- és felső-középkategóriás személyautó volt, a legnépszerűbb hat márka (Volkswagen, BMW, Opel, Ford, Mercedes és Audi) teszi ki a teljes mennyiség több mint 60 százalékát.
A 2000-es évjárat fontos vízválasztó. Ettől az évtől kötelező ugyanis a személyautók számára az Euro3-as emissziós norma, s ma már több európai nagyvárosból, vagy azok belső részeiből kitiltották az ennél rosszabb besorolásúakat. Külföldön emiatt ezeknek az autóknak az értéke jóval szerényebb, mint itthon, vagyis jobban megéri őket behozni az országba. (Nálunk még csupán az Euro2-esnél rosszabb besorolásúaknak parancsolnak megálljt például szmogriadó esetén Budapest területén.)
Amennyiben az euró árfolyama továbbra is a jelenlegi sávban tartózkodik majd, a jövő évben havi átlagban 4500- 5000 használt, zömében idősebb, külső finanszírozás nélkül is megvásárolható személyautó behozatalával számolhatunk.