A világ új elektromos autóinak háromnegyede Kínában található
A nyugati vámok egyelőre nem számítanak sokat.
A nyugati vámok egyelőre nem számítanak sokat.
Tavaly szeptemberben jelentette be Ursula von der Leyen, hogy a Kínában gyártott elektromos autók ügyében vizsgálatot indít az Európai Bizottság, mert a kínai állami támogatás miatt ezek a cégek olyan versenyelőnyt élveznek az európai piacon, ami hátrányosan érinti az európai gyártókat. A döntés most vált véglegessé.
Még semmi sem dőlt el, de nagy valószínűség szerint a tagállamok nem fogják megakadályozni, hogy a Kínában gyártott elektromos autókra védővámot vessen ki az Európai Unió. Ez a lépés az Egyesült Államok után az EU területén is visszavetheti a kínai autóipart és a remények szerint segítséget nyújt az európai gyártóknak. Igaz, közöttük vannak olyanok, akik Kínában gyártanak – tehát élénken lobbiznak a javaslat ellen. A nagykövetek pénteken szavaznak.
Az uniós extravámok elbizonytalanítottak mindenkit.
A kínaiak így kerülték volna el a különvámot.
A Tesla és a Geely kapott némi könnyítést.
Az Európai Unió ennél jóval visszafogottabb volt.
Évtizedeken keresztül a külföldi autógyárak – európaiak, amerikaiak, japánok és dél-koreaiak – uralták a hatalmas kínai autópiacot, de most Peking offenzívát tervez: meg akarja hódítani az elektromos autók világpiacát. Elon Musk, a Tesla vezetője Sanghajban úgy nyilatkozott, hogy rajtuk kívül csak a kínaiaknak van esélyük a világpiacon.
A BYD Atto 3 hatótávja hivatalosan 400 kilométer körül van egy feltöltéssel, és legfeljebb 160-nal lehet vele hajtani.
A gyártó ráadásul azt mondja, nem is cserélnék a kocsit, hanem inkább kártérítést fizetnek a vevőnek.
Itt van a mifelénk is egyre jobban ismert BYD központja is.
Egy német tanulmány szerint a nálunk is terjeszkedő vállalat az állami ösztönzők messze legnagyobb haszonélvezője.