Az uniós extravámok elbizonytalanítottak mindenkit.
Tavaly február óta nem adtak el olyan kevés elektromos autót Európában a kínaiak, mint augusztusban – írja a Bloomberg. A Dataforce kutatócég adatai azt mutatják, hogy a nyári hónapban 48 százalékkal csökkentek a kínai elektromos autók regisztrációi az egy évvel korábbi, hasonló időszakhoz képest. A visszaesés már második hónapja tart a kínai gyártóknál.
A márkák közül az MG – amely a kínai Saic Motor leányvállalata – elvesztette vezető helyét a piacon a BYD-vel szemben, és 65 százalékos visszaesést könyvelhetett el tavaly augusztushoz képest.
A lassulás egyik oka a kínai elektromos járművekre kivetett ideiglenes európai uniós vámokkal kapcsolatos bizonytalanság, ami a SAIC autót egyelőre 38 százalékos vámtarifával terheli. Emellett az MG egyre inkább a hibrid modellekre összpontosít, ahelyett, hogy teljesen elektromos autókra helyezné a hangsúlyt.
A szintén kínai BYD, viszont 19 százalékos növekedést ért el regisztrációiban ugyanebben az időszakba. Az uniós vámok mindeközben minden Kínából importált elektromos járművet, köztük a BMW, a Stellantis és a Tesla autóit is érintik.
A kínai autógyártók jövője Európában továbbra is bizonytalan, mivel az elektromos járművek iránti kereslet általánosan csökken, és az európai piacok, például Németország megszüntették a vásárlói ösztönzőket. Az olyan országokban, mint az Egyesült Királyság és Norvégia, ahol az EU-s extra vámokat nem alkalmazzák, továbbra is növekedést mutatott az elektromos autók eladása.
A márkák közül a Volvo, az EX30-as modell sikere révén, valamint a Tesla is, mint távolkeleti gyártással rendelkező, de nem kínai vállalatok egyelőre növekedést tudtak elkönyvelni.