A gyártó ráadásul azt mondja, nem is cserélnék a kocsit, hanem inkább kártérítést fizetnek a vevőnek.
A kínai Xiaomi mobiltech vállalat első autója komoly lelkesedést váltott ki a megjelenése után, ami érthető is: az SU7 úgy néz ki, mint egy Porsche Taycan, csak árban töredéke a német konkurensének. Még a legerősebb, 673 lóerős villanymotorokkal szerelt Max-változat is, amely 2,78 másodperc van százon, átszámítva 15 millió forintba kerül Kínában. Nem is csoda, hogy özönlenek a megrendelések rá, de úgy tűnik, a kocsi a kezdeti lelkes fogadtatás után egyre több kritikát is kap.
Egy különösen szerencsétlen eset is történt az egyik példánnyal néhány nappal ezelőtt, amiről a hitelesnek tekinthető helyi autós oldal, a CarNewsChina számolt be.
Egy kínai tulajdonos, bizonyos Wen úr kocsija alig 39 kilométer után végleg megadta magát. A férfi az egyik legkorábbi vásárlója a Xiaomi SU7-nek, amelyet március 28-án mutattak be. Állítólag valamivel több mint egy hónapot várt, és május 4-én vehette át az autóját egy Fujian tartománybeli Xiaomi-kereskedőnél. A tulajdonos által a közösségi médiába május 6-án feltöltött klip szerint viszont a SU7-ese már az autókereskedésből hazafelé menet leállt.
Az új autó tulajdonosa állítólag egy autópályán haladt, amikor hirtelen több figyelmeztető üzenet is megjelent a kijelzőn. Majd az is megjelent, hogy a lehető leggyorsabban parkoljon le a járművével, mert az autó kikapcsol. Nem sokkal később pedig egy olyan üzenet, hogy a hajtás meghibásodott, nem lehet váltani az előre- és hátramenet között.
A villanyautót a kereskedő visszavitette a műhelyébe. A vásárlót arról tájékoztatták, hogy a hibát nem lehet kijavítani. A járművet vissza kell küldeni a gyártónak.
További érdekesség, hogy a férfi egy csereautót kért, de a cég ezt nem tudja teljesíteni, ezért kártérítést ajánlottak fel – állítják. A háttérben az áll, hogy a Xiaomi minden autóját rendelésre gyártja, amelyeknek már van gazdájuk, így a férfi akkor juthat egy új SU7-eshez, ha új rendelést ad le. Ebben az esetben viszont hónapokig várhat a kocsira.