Tavaly szeptemberben jelentette be Ursula von der Leyen, hogy a Kínában gyártott elektromos autók ügyében vizsgálatot indít az Európai Bizottság, mert a kínai állami támogatás miatt ezek a cégek olyan versenyelőnyt élveznek az európai piacon, ami hátrányosan érinti az európai gyártókat. A döntés most vált véglegessé.
Az Európai Bizottság lezárta a kínai gyártású elektromos autókkal (BEV) kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatát – jelentették be Brüsszelben. Ennek eredményeként öt évre végleges kiegyenlítő vámot vetettek ezeknek a járműveknek a behozatalára. Az Európai Bizottság indoklásában továbbra is az szerepel, hogy
a kínai elektromos autóknak az értéklánca tisztességtelen támogatásban részesül, amely gazdasági kárral fenyegeti az EU BEV-gyártóit.
A döntést várhatóan órákon belül közzéteszik az EU hivatalos lapjában, és a közzétételt követő napon lépnek hatályba.
A Bizottság tájékoztatása szerint ezzel párhuzamosan az EU és Kína továbbra is azon dolgozik, hogy “olyan alternatív, a Kereskedelmi Világszervezettel (WTO) kompatibilis megoldásokat találjanak, amelyek hatékonyak lennének a vizsgálat által azonosított problémák kezelésében”.
Az egyes gyártók vonatkozásában a következő vámok lesznek érvényesek:
BYD: 17,0%
Geely: 18,8%
SAIC: 35,3%
A többi, a vizsgálatban együttműködő társaságra 20,7%-os vám vonatkozik. Az egyéni vizsgálatra vonatkozó megalapozott kérést követően a Tesla esetében 7,8%-os vámot szabtak ki. Az összes többi nem együttműködő vállalatra 35,3%-os vám vonatkozik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.