Percek alatt feltölthető és 650 kilométer a hatótávja a Hyundai villanymotoros hidrogénautójának
Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.
Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.
Megnéztük, hogy mire képes a gyakorlatban a Toyota legújabb üzemanyagcellás modellje, a hidrogénnel percek alatt teletankolható, villanymotor által hajtott és akár 600 kilométeres hatótávú legújabb Hilux.
A világ legőrültebb javítása lenne ennyit áldozni erre az autóra.
Sosem tett még meg ekkora távolságot hidrogénautó, mint a Delfti Műszaki Egyetem által létrehozott jármű: az EcoRunner XIII kevesebb mint 1 kg hidrogénnel tett meg 2488 kilométert, ezzel pedig világrekordot is felállított.
Nagyon nem olyan és akkora lesz az autóipar, ha csak az akkumulátoros autókra támaszkodik, mint amit ismerünk – figyelmeztet a német cég vezetője.
Szerintük az akkumulátoros és az üzemanyagcellás meghajtás nem vagy-vagy viszonyban van egymással, és amelyik jelenleg kevésbé tűnik hatékonynak, annak a jövőben más téren lehetnek előnyei.
Akár 500 kilométert is elmegy zéró károsanyag-kibocsátással.
Az üzemanyagcellás járművek talán legfontosabb felhasználási területe lehet a jövőben teherfuvarozás.
Buszokban és teherautókban használt hidrogénes meghajtás kifejlesztésére hoznak létre közös vállalatot.
Ferenc pápa volt 38 év után az első katolikus egyházfő, aki Japánba látogatott. Amíg ott tartózkodott üzemanyagcellás autót használt.
KITT a beszélő autó, akit csak „pajtinak” hívott Hasselhoff, remek alap arra, hogy bemutassanak mostanra ténylegesen is létező autóipari fejlesztéseket.