A világ legőrültebb javítása lenne ennyit áldozni erre az autóra.
A szóban forgó autó persze nem egy hétköznapi modell, hanem egy hidrogénüzemű Hyundai ix35 Fuel Cell, amelynek tulajdonosa Till Westberg 84 ezer kilométert tett meg a kocsival, mielőtt az autó egy nap nem indult be – írja az AutoBild. Az autót 50 400 euróért (19,4 millió forint) vásárolta 2015 végén, mondván kifejezetten elkötelezett, hogy környezettudatosan közlekedjen. A Hyundaiban viszont most meghibásodott a legértékesebb egység, az üzemanyagcella.
Westberg szerint – a javítási számlát látva – a Hyundainak vissza kellene vásárolnia az autót, igaz, az ötéves garancia már régen lejárt. Azt az autógyártó szóvivője az Auto Bildnek is elismerte, hogy "egy ilyen javításnak nincs gazdasági értelme". Szerintük a magas költség oka az, hogy a korai hidrogénautókhoz rendkívül kevés alkatrész. A Hyundai most valamilyen „kölcsönösen észszerű alternatívát” próbál felajánlani az ügyfelének – közölték.
Az ix35 Fuel Cell 2013 és 2018 között készült, összesen nagyjából 1000 példányban, az utódja a Nexo, amelyet anno, mi is kipróbáltunk:
A levegőből veszi ki az oxigént, de vissza is adja - vezettük a jövő autójának szánt Hyundai Nexót
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént"? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.