Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.
A Hyundai 2018-ban dobta piacra üzemanyagcellás autóját, az általunk is kipróbált Nexót, mely a hasonló működési elvű Toyota Mirai szedánnal együtt 2021-ben érkezett meg Magyarországra.
A 28 millió forintos árának “köszönhetően” igen limitált mennyiségben értékesített Nexo hamarosan megkapja az utódját, melyet a most leleplezett Initium koncepcióautó vetít előre.
A koreai gyártó legfrissebb designiskoláját képviselő, digitiális visszapillantós és süllyesztett kilincses újdonság sorozatgyártásba küldendő végleges verziója az ígéretek szerint 2025 első felében lát majd napvilágot.
Míg a Nexo 163 lóerős teljesítményű, addig az Initium már 204 lóerővel gyötri az első gumikat, a hatótávja pedig eléri a 650 kilométert.
Az üzemanyagcellás autók működése roppant egyszerű: fordított vízbontással hidrogént és oxigént vegyítenek, ennek eredményeként áram és víz keletkezik. Előbbi hajtja a villanymotort, utóbbi pedig kicsöpög az útra.
Az egyik legfontosabb előny a percek alatt megejthető teletankolás, illetve a hatalmas akkumulátorral szerelt villanyautókénál szerényebb tömeg, jelentős hátrány viszont, hogy egyelőre csak nagyon kevés helyen lehet hidrogént tankolni.