Ferenc pápa volt 38 év után az első katolikus egyházfő, aki Japánba látogatott. Amíg ott tartózkodott üzemanyagcellás autót használt.
A hidrogén üzemanyagcellás, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó pápamobilt a Toyota egy sorozatgyártott Mirai személyautóból alakította át.
Ferenc pápát Nagaszakiban és Tokióban fuvarozták a sztenderd zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás modellel, a nagaszaki baseballstadionban és a tokiói dómban tartott misére pedig egy-egy speciálisan átalakított, tető nélküli Mirait használt.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/285e73e4-bd0a-40b5-8674-d97bc5f1ba0f.jpg)
A Mirai átalakítása nem volt kis feladat. Nyithatóvá kellett tenni a tetejét, alacsonnyá az ajtót, egyedi üléseket kellett beszerelni, a ki- és beszálláshoz kihajtható lépcsőket beépíteni, megerősíteni a padlózatot. A Nagaszakiban használt változatban még kapaszkodót is el kellett helyezni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/23b21595-4918-4628-a53b-876da1fc3df8.jpg)
Mivel a járművek hivatalosan nem közlekedhetnek a forgalomban, a bennük elhelyezett ülések száma sem meghatározott. Az autókat úgy tervezték, hogy öten elférjenek benne, de maximum 300 kilogramm tömegig még terhelhető, ugyanis a hátsó fellépőn is el lehet férni.
A Nagaszakiban használt változat hosszúsága 5100, szélessége 1815, magassága 2750 mm volt az eltávolítható tetővel együtt. A Tokióban használt, tető nélküli változat hosszúsága 5100, szélessége 1815, magassága pedig 1920 mm.
A Toyota korábban is készített már pápamobilt Japánban, legutóbb 1976-ban az FJ140-es Land Cruiser alapján, VI. Pál, majd II. János Pál számára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.