Az üzemanyagcellás járművek talán legfontosabb felhasználási területe lehet a jövőben teherfuvarozás.
Megérkezett a Hyundai Xcent üzemanyagcellás teherautójának első tíz példánya Svájcba, amelyeket idén még 40 másik követ, majd 2025-ig összesen 1600 H2 üzemű teherautót terveznek a svájci teherszállításba bekapcsolni.
Nemcsak az autók hajtásmódja érdekes, de a járművek üzemeltetése is, mert az üzemanyagcellás teherautókat „pay-per-use” modellben adják bérbe, ennek nyomán vásárlóknak nem kell a nagy induló költséget kifizetni.
A hidrogénüzemű teherautókat egy 255 lóerős elektromos egység hajtja meg, amelyet két, 95 kW-os üzemanyagcella táplál és hét nagynyomású hidrogéntartályban kap helyet a közel 32 kilogrammnyi illékony gáz. Ilyen módon körülbelül 400 kilométert tud megtenni egy-egy kamion egy tankolással. A Hyundai utántöltési folyamata nagyjából 10-15 percet vesz igénybe a gyártó tájékoztatása szerint.
Svájcot nem véletlenül választották ki a projektre, hanem többek közt azért, mert a haszongépjárművekre itt nincs közúti adó, ha emissziómentes a tehergépjármű.
A levegőből veszi ki az oxigént, de vissza is adja - vezettük a jövő autójának szánt Hyundai Nexót
A végtermékként vizet pöfögő, hidrogént tankoló autókra régóta esküsznek sokan, igazukat számtalan kutatással és előretekintő jóslattal támasztják alá. Lényegében kifogyhatatlan mennyiség áll rendelkezésünkre a periódusos rendszer első eleméből, ha megújuló forrásból nyerjük; karbonsemleges; alapvetően a felhasználási ideája nagyon tiszta, miszerint a hidrogén (H2) és oxigén (O2) elektrokémiai reakciója mentén keletkező elektromos áramot hasznosítjuk.