Ismét repült a Concorde utódja, új sebességi rekordot állított fel
Hetedik repülési tesztjét is sikerrel teljesítette az XB-1 nevű repülőgép-demonstrátor, amely során a sebességi mellett a magassági rekordját is megdöntötte.
Hetedik repülési tesztjét is sikerrel teljesítette az XB-1 nevű repülőgép-demonstrátor, amely során a sebességi mellett a magassági rekordját is megdöntötte.
A két tőzsdei nagyvállalatnak az idei második félévben és jövőre is komoly összegeket kell pluszban befizetnie.
A NASA néhány tudósa egy repülőgép fedélzetéről nézte végig a 2024-es teljes napfogyatkozást az Egyesült Államokban, amely így nekik 6 perc 22 másodpercig tartott. Ez azonban eltörpül egy korábbi, concorde-os rekord mellett.
Rendkívül hiteles, és több szempontból is érdekes Concorde-modellt ad ki a Lego, melyet 2083 építőelemből lehet majd megépíteni – és Magyarországon is kapható lesz.
Robotokkal robotoló privátbankárok vagy privát robotbankárok – vajon mit hozhat a mesterséges intelligencia a banki és befektetési szolgáltatásokban? Kovács Krisztián, a Concorde Értékpapír Zrt. üzletfejlesztési igazgatójának írása oszlatja el a ködöt.
A 2023-as inflációcsökkentést globálisan és Magyarországon is még megoldja a bázishatás és a jegybanki szigor, az igazán nehéz kérdés az, hogy utána mi lesz – hangzott el a Concorde sajtóreggelijén. Annak, hogy 2-3 százalék környékére lemenjen az infláció, jókora gazdasági visszaesés lehet az ára.
A hangsebesség akár kilencszeresével repülnének azok az utasszállítók, amelyek néhány órányira rövidítenék a kontinensek közötti utat – talán már az évtized végére.
A technológiai fejlődéssel újra elérhetővé, sőt elvileg fenntarthatóvá is válhat a hangsebességnél gyorsabb polgári repülés. Kérdés, utasok is lesznek-e hozzá.
Halk hangrobbanás a cél, és végül a Concorde pótlása.
Eddig a tőzsdei elemzők is az egészségügyi adatokat nézték, hogy a gazdasági kilátásokról képet alkossanak. De mit kell nézni a nyitást követő hetekben? Mi mutatja meg, milyen mély lesz a válság Magyarországon és a világban? Erről beszélgettünk a Fülkében a Concorde Csoport vezető stratégájával, Móró Tamással.
A toulouse-i repülőtéren fél évszázaddal ezelőtt indult első útjára a legendás Concorde.
A Concorde negyed évszázadon át volt az ég koronázatlan királynője. Fejlesztése több mint 3 milliárd fontot emésztett fel, megépítése pedig 15 évbe telt. A gép kétszer gyorsabb volt a hangnál, a London és New York közti távolságot pedig alig 3 óra alatt tette meg. A legendás repülő tündöklését és bukását is bemutatja egy új, kétrészes dokumentumfilm.