Visszatér sokak álma, a szuperszonikus repülés – kérdés, ki tud majd felülni a gépekre
A technológiai fejlődéssel újra elérhetővé, sőt elvileg fenntarthatóvá is válhat a hangsebességnél gyorsabb polgári repülés. Kérdés, utasok is lesznek-e hozzá.
Az utasok menet közben kikukkanthatnak a világűr sötétségébe is, hiszen a 18 kilométeres repülési magasság már jócskán a sztratoszférában lesz. Egyebek mellett ezzel reklámozza egy coloradói repülőgép-tervező cég, a Boom az új szuperszonikus járművét, amelyből még a tervezőasztalon eladott 50 darabot az egyik legnagyobb amerikai légitársaságnak, a United Airlinesnak. Az üzleti döntésben a sötét űrnél természetesen nagyobb súllyal szerepelhettek az olyan ígéretek, mint az, hogy az Overture (Nyitány) névre keresztelt gép – a nagy magasság miatt – turbulenciamentesen közlekedhet, de legfőképpen, hogy a szokásos sebesség duplájával hasítja majd a ritka levegőt. Ezzel – a 2003-ban nyugdíjazott Concorde után – ismét lenne szuperszonikus utasszállító repülőgép, amellyel három és fél órásra csökkenne a New York és London közötti út.
Sok mindent meg kell azonban oldani ahhoz, hogy a még csak prototípusként létező Overture 2029-ben valóban forgalomba állhasson. A szuperszonikus, vagyis a hangsebességnél gyorsabban haladó utasszállító repülőgépek két legfőbb gondja – tudható a brit–francia Concorde és keleti konkurense, a szovjet Tu–144 példájából – az üzemanyag-fogyasztás és a zaj. Mindkettő hátterében a hangsebesség átlépésének problematikája áll.