Autó automenedzser.hu 2011. november. 15. 13:13

Melyik a legmegbízhatóbb sportautó? 8-9 év

A 8-9 éves sportautók és kabriók között az élen két Porsche és egy BMW végzett.

A 8-9 éves sportautók és kabriók között az élen két Porsche és egy BMW végzett. A GTÜ elnevezésű (Gesellschaft für Technische Überwachung) szervezetnél idén 5 millió személyautó műszaki felülvizsgálatát végezték el. Ennek alapján állítottuk össze a legmegbízhatóbb és a legmegbízhatatlanabb sportautók és kabriók listáját.

A GTÜ szakemberei a fék, a kormányzás, a világítás, a kipufogórendszer, a karosszéria, a motor és a futómű működéseit veszik górcső alá. Az autókat életkor alapján és kategóriánként soroljuk be. A GTÜ meghibásodási indexe azt mutatja, hogy 100 azonos típusú autó vizsgálata során hány hibát találtak a korábban említett hét vizsgálati tétel során. Az index az autók korával és a futott kilométerekkel arányosan növekszik. A GTÜ az 8-9 éves sportautóknál 100 ezer kilométer átlagos futásteljesítménnyel számol.

Sportautók, kabriók
8-9 év
1. (1.) Porsche 911 Carrera - 21,8 GTÜ meghibásodási index (zárójelben a tavalyi helyezés)
2. (2.) Porsche Boxter/Cayman – 30,1
3. (-.) BMW 6/Cabrio - 33,8
4. (-.) Nissan 350Z - 37,8
5. (3.) Audi A4 Cabrio – 46,4
6. (6.) BMW Z3/Z4/Z4 Coupé – 48,3
7. (4.) Mazda MX-5 – 48,7
8. (7.) Mercedes SLK – 54,5
9. (8.) Audi TT/Roadster – 57,6
10. (-.) Volvo C70 - 61,6
11. (9.) BMW 3 Cabrio – 62,8
12. (5.) VW Beetle Cabrio – 64,2
13. (-.) Mercedes CLK - 65,7
14. (13.) Peugeot 307 CC – 70,7
15. (10.) Peugeot 206 CC – 86,4
16. (14.) Alfa Romeo GTV/Spider – 93,6
17. (12.) VW Golf Cabrio – 94,1
18. (11.) Opel Astra Cabrio - 97,1

Következnek a 9 év feletti sportautók és kabriók.

6-7 éves autók

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.