Komoly presztízsértéke lehet a kínaiak részéről, ha saját gyárakkal rendelkeznek Németországban.
Kínai befektetők komolyan érdeklődnek a Volkswagen bezárásra szánt németországi gyárai iránt, különösen az osnabrücki és drezdai telephelyek felvásárlását mérlegelik – írja a Reuters.
A Volkswagen a németországi tevékenységének költségcsökkentése érdekben alternatív felhasználási lehetőségeket keres több üzeme számára. A VW vezetői több egységet is be akartak zárni, de a szakszervezetek ellenállásába ütköztek. A karácsony előtt kötött megállapodás szerint 2025-től leállítják a termelést Drezdában, ahol az ID.3-at gyártják, és 2027-től Osnabrückben, ahol 2300 alkalmazott gyártja a T-Roc Cabriót.
A gyárak eladása olcsóbb lehet a VW számára, mint az üzemek teljes bezárása – mondta a Reuters forrása, hozzátéve, hogy egyenként 100-300 millió eurót kaphatnak értük. A kínaiak pedig keresik a lehetőségeket, hogy a helyi gyártással elkerüljék az EU által Kínából importált autókra kivetett vámokat. Arról nem is beszélve, hogy komoly befolyást szereznének Németország autóiparában, ahol a legrégebbi és legtekintélyesebb autómárkák találhatók.
Ennek nyomán a kínai vállalatok már több európai lehetőséget is megvizsgáltak. A legtöbben eddig úgy döntöttek, hogy olyan alacsonyabb költségű országokban építenek új gyárakat, ahol gyengébb a szakszervezet, mint például a BYD Magyarországon és Törökországban – írja a Reuters, és idézik a BYD-t, amely korábban úgy nyilatkozott, hosszú távú céljai vannak Európában, amelyek nagymértékben függetlenek a rövid távú nemzeti politikától.