A korábbi szerb építésiminiszter-helyettes szerint a vállalat a biztonsági előírásokat sem mindig tartotta be.
2023-ban két alkalommal is bíráló levelet küldött a Budapest–Belgrád-vasútvonal szerbiai szakaszát építő kínai kivitelezőnek az akkori építésiminiszter-helyettes, Anita Dimoszki – írja a Szegeder.
Dimoszki erről beszélve a szerb Forbesnak azt mondta, a CRIC-CCCC konzorcium alatt dolgozó Shandong vállalat nem rendelkezik elégséges munkaerővel sem szerb, sem kínai oldalról, nem megfelelő a technikai háttere és a projekthez szükséges infrastruktúra, köztük az aluljárók sem készültek el a tervezett határidőre.
A korábbi miniszterhelyettes hozzátette: gyakran találkozott szakszerűtlenséggel és a biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásával, ráadásul a Shandong több alkalommal a felügyeleti szerv utasításait sem tartotta be, ami szerinte a gazdasági stabilitást és a lakosság biztonságát is veszélyeztette.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal szerbiai szakaszán egyelőre csak a Belgrád és Újvidék közötti részt adták át a gyorsvasúti forgalomnak, a teljes Belgrád–Szabadka-szakaszon azonban az újvidéki tragédia miatt várhatóan csak februárban vagy márciusban indulhat a közlekedés.