Autó HVG 2024. december. 02. 07:59

10x-es áron vár új gazdára ez a szuperritka Maserati

Az erősen limitált mennyiségben gyártott, vadonatúj állapotú MC12-t az eredeti árának többszöröséért kínálják eladásra.

2004-ben a Maseratinak szüksége volt egy utcai szupersportkocsira, mellyel megoldhatta új versenyautójának a homologizációját. A versenypályákra 37 év távolmaradást követően visszatért olasz márka ekkor már a Ferrari tulajdonában volt, így az a döntés született, hogy a Ferrari Enzóra építik meg ezt az autót, mely végül Maserati MC12 néven gördült ki az utakra.

Míg az Enzóból 399 példány készült, addig az MC12-ből mindössze 50 darab, és ebből a szerény flottából most az egyik remek autó eladósorba került.

Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver

Az Egyesült Királyságban állomásozó Maserati MC12 eddig mindössze 334 kilométert tett meg, tehát abszolút szalonállapotú, így nem is csoda, hogy 4,25 millió fontot, vagyis átszámítva közel 1,9 milliárd forintot kérnek érte.

Érdekesség, hogy az autó hivatalos listaára 19 évvel ezelőtt mintegy 185 millió forint volt, tehát az MC12 igen jó befektetés volt az akkori vásárlóknak.

Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver

Az Enzónál hosszabb és szélesebb MC12 motorházteteje alatt egy 6 literes V12 erőforrás található, melynek 620 lóerős teljesítménye és 652 Nm-es nyomatéka elég ahhoz, hogy a 0–100-ra 3,8 másodperc alatt kilövő autót egészen 330 km/h-s tempóig gyorsítsa.

Megjegyzendő, hogy a 30 lóerővel erősebb Enzo 350 km/h-s végsebességre képes, de azért persze az MC12-t se nevezhetjük gyengének vagy éppen lassúnak.

Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver
Maserati MC12
Classicdriver
Hirdetés
hvg360 Arató László (EUrologus) 2024. december. 02. 09:36

Sok jóra nem számíthat a magyar kormány az új Európai Bizottságtól

A régi lendülettel veszi elő a magyar ügyeket a decemberben hivatalba lépő testület A pénzbefagyasztásokkal kapcsolatos eljárások szigorodnak és bővülnek, nem lesz változás az EU migrációs, vagy zöldpolitikájában, és továbbra is napirenden marad a szerződésmódosítások ügye, amely többek között a vétójog eltörlését tartalmazza. Közben a kormány politikai súlya látványosan csökken.