A vállalat az e-autók iránti alacsony kereslettel indokolja a leépítést, és úgy látja, hiányzik az e-mobilitás előmozdításához szükséges politikai program.
2027-ig a Ford Europe leépíti dolgozóinak körülbelül 14 százalékát, az elbocsátások elsősorban a németországi és az Egyesült Királyságban található üzemeket érintik – írja a Bloomberg. Az autógyártó szerdán bejelentette azt is, hogy csökkenti az Explorer (itt teszteltük) és a Capri elektromos modellek gyártását a németországi Kölnben található egységében, és a tisztán elektromos hétszemélyes SUV bevezetését is leállították, helyette inkább hibridet dobnak piacra.
A Ford 2021 elején fogadkozott, hogy drasztikusan átalakítja európai üzletmenetét, és kijelentette, hogy az évtized végére szinte teljesen elektromos gyártásra áll át. Ez az átalakítás a jelek szerint nem a tervek szerint alakult: a cég 2023 elején jelentette be, hogy 3800 munkahelyet szüntet meg.
A Ford a kereslet visszaesését az e-autók iránti negatív légkörre fogja Európában. „Amit Európában és Németországban hiányolunk, az az összetéveszthetetlen, világos politikai program az e-mobilitás előmozdítására” – nyilatkozta John Lawler, a Ford alelnöke és pénzügyi igazgatója. Lawler több állami beruházást szorgalmaz a töltési infrastruktúra fejlesztése érdekében, emellett „értelmes” pénzügyi és egyéb ösztönzőket, valamint nagyobb rugalmasságot a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén, amelyeket az EU és az Egyesült Királyság jövőre szigorít.