A tetőtől talpig szürke luxusszedán hátára biggyesztett 1000-es szám konkrétan a teljesítményre utal.
A közelmúltban alaposan leteszteltük a 435 lóerős 3 literes 6 hengeres motorral szerelt Mercedes S500-at és annak überluxus testvérmodelljét, a 612 lovas 6 literes V12-es szívű, 120 millió forintos Maybach S680-at.
A stuttgartiak nemrégiben dobták piacra a valaha készült legerősebb S-Klasseként jegyzett, Magyarországon 92,3 millió forintos alapárú AMG S 63 E Performance-t, melyből most a Brabus készített egy limitált szériás tuningverziót, a szürkeséget kimaxoló 1000 All Grayt.
A 4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánc csúcsteljesítménye 802-ről kereken 1000 lóerőre nőtt, és 1430 helyett immár 1820 Nm-es nyomatékcsúcs áll a sofőr rendelkezésére. Pontosabban “csak” 1620 Nm, mert a hajtáslánc kímélése érdekében ennyire korlátozták a nyomatékot.
A nemes egyszerűséggel Brabus 930 névre keresztelt, szuperluxus utasterű újdonság 0–100-as szintideje 3,3-ról 3,1 másodpercre olvadt, a végsebesség változatlanul 290 km/h-ra van korlátozva.
És még egy gyorsulási adat: álló helyzetből 200-ra alig 9,7 másodperc alatt lehet felpattanni a szedánnal.
A megannyi karbonszálas elemmel ékesített, egyedi aerodinamikai csomagos új Brabus négy darab 76 milliméter átmérőjű, pirosan megvilágított karbon-titán kipufogóvégen keresztül ordibál bele a világba, már amennyiben éppen nem elektromos módban hangtalanul suhan.
A 2,6 tonnás és 5,34 méter hosszú szedán 13,1 kWh kapacitású akkumulátora ideális esetben 33 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.
A 22 colos felnikre szerelt 265-295 milliméter széles sportgumikon gördülő, 10 milliméterrel ültetett sportfutóműves Brabus 1000 All Gray 560 ezer euróba (230 millió forint) kerül.