Sorra jelentik be a cégek, hogy elnapolják kicsit a nagy átállást.
Az Alfa Romeo 2021 augusztusában nagy bejelentést tett: 2027-től kizárólag elektromos járműveket kínál Európában, Észak-Amerikában és Kínában. Azóta azonban a cég tervei módosultak, ahogy ezt Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo leköszönő vezérigazgatója a közelmúltban elárulta. A legújabb információk szerint a 2027-es határidő már nem cél a teljes átállásra.
A korább radikális váltás helyett a gyártók mostanság már inkább egy rugalmas, fokozatos átállásban gondolkodnak. A Volvo, a Mercedes, a BMW, a Volkswagen is jelezte, bár a jövő az elektromos hajtásé, amíg a piacok és a technológiai feltételek nem teszik lehetővé a teljes átállást, addig többféle hajtásláncot – és elsősorban hibrideket – tartanak majd a kínálatukban.
Az Alfa Romeo vezetője most a Párizsi Autószalonon tett nyilatkozatában rámutatott, hogy az olasz vállalat is nagyobb rugalmassággal kezelheti a jövőbeni motorválasztékot. Az új Giulia és Stelvio modellek esetében, ha az elektromos változatok nem hoznak megfelelő eladásokat, akkor belső égésű motoros változatok is megjelenhetnek. Ezt az STLA Large platform biztosítja, amelyen a Dodge Charger is alapul. A platform lehetőséget kínál tisztán elektromos meghajtásra, de 3.0 literes duplaturbós belső égésű motorral is elérhető lesz.
A következő évek kulcsfontosságúak lesznek az Alfa Romeo számára, mivel a Stelvio 2025-ben, a Giulia pedig 2026-ban érkezik meg az új generációval. Mindkét modellt a Stellantis olaszországi Cassino gyárában fogják gyártani, ami fontos szerepet játszik az Alfa Romeo jövőbeli termékkínálatának kialakításában.