Megkezdődött a bőven több, mint 300 lóerős Volkswagen ID.7 GTX Tourer hazai forgalmazása.
A Volkswagen tavaly áprilisban mutatta be az új Passat elektromos testvérmodelljének tekinthető ID.7-et, mely első körben szedánként debütált, és általunk is alaposan letesztelt újdonságból idén februárban mutatkozott be a nagyobb csomagterű praktikusabb kivitel, az ID.7 Tourer.
És immár Magyarországon is elérhető a villanykombi sportos hangvételű új csúcsmodellje, az ID.7 GTX Tourer, melynek hivatalos alapára 27,54 millió forint.
A zöld rendszámos új VW még a 333 lóerős 2 literes turbós benzinmotorral szerelt új Golf R Variantnál és az általunk is kipróbált 320 lovas Arteon R Shooting Brake-nél is erősebb, a duplamotoros összkerekes elektromos hajtáslánc teljesítménye eléri a 340 lóerőt. Viszonyításképp, a szimplamotoros elsőkerék-hajtású alap ID.7 286 lóerős teljesítményű.
A 20-21 colos kerekekkel szerelt, feszes futóműves és Sport üzemmódot is felvonultató újdonság 5,5 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra.
A végsebesség 180 km/h-ra van korlátozva, ami jelentősen elmarad az akár 4,6 másodperces 0–100-as szintidejű benzines R modellek 250-270-es maximális tempójától.
A bruttó 91, nettó 86 kWh kapacitású akkumulátor 581 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé, és maximum 200 kW-tal tölthető. Egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés ideális esetben körülbelül fél óra alatt tudható le.
A 605-1714 literes csomagterű és 4,96 méter hosszú ID.7 GTX Tourer 2,36 tonnát nyom a mérlegen.
A GTX nemcsak kombi, hanem szedán változatban is kapható, mely 5,4 másodperces 0–100-as gyorsulású, 532 literes csomagterű újdonság magyarországi alapára 27,22 millió forint.