Komolyabb változást a kínai márkák erősödése hozhat.
A Használtautó.hu oldal adatai alapján kijelenthető: a német autók vezető helye egyértelmű a magyar piacon. Az idei év első fél évében a kínálat alapján a top 10 márka a következő: Volkswagen, Opel, Ford, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Toyota, Skoda, Suzuki és Renault.
Az elérhető kínálat alapján Európa vezeti a piacot 63,4%-os részesedéssel, majd Ázsia követi 26%-kal, Észak-Amerika pedig 10,6%-kal. Érdekesség, hogy a kínai autómárkák egyre nagyobb érdeklődést váltanak ki, főleg az elektromos autók szegmensében. A BYD és az MG márkák iránti érdeklődés több mint háromszorosára nőtt tavaly óta.
„Izgalmas lesz nyomon követni a kínai márkák általános előretörését, mivel az most többnyire csak az e-autók szegmensében látható. Nálunk a BYD-vel és az MG-vel kapcsolatos érdeklődések száma például tavaly óta több mint megháromszorozódott. Mindeközben pedig a Stellantisra is vigyázó szemeinket kell, hogy vessük. Múlt héten derült ki, hogy az éves viszonylatban 48 százalékos nettó nyereségesés miatt az autógyártó-óriás bizonyos márkákat akár meg is szüntethet, ami az olasz, francia és amerikai márkák darabszámaira lehet negatív hatással” – emelte ki Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.