Autó HVG 2024. június. 25. 07:21

Vérpezsdítően retró és pehelykönnyű új Alfa Romeo tűnt fel a színen

Az igen kellemes lóerő/kilogramm arányú kompakt képzeletben jó néhány évtizeddel visszatekeri az idő kerekét.

Az Alfa Romeo 1972-ben mutatta be új kompakt modelljét, az ötajtós változatban 1983-ig, háromajtós Sprintként pedig egészen 1989-ig gyártásban maradt 3,89 méter hosszú Alfasudot, melyből egy szuperizgalmas középmotoros B-csoportos raliautót is terveztek, a Sprint 6C-t viszont 1982-ben végül elkaszálta az olasz gyártó.

A rajtvonalhoz sosem állt különlegességnek állít emléket az a most debütált restomod, mely múltidéző formával, alacsony tömeggel és pörgős motorral igyekszik pénztárcsa nyitogatásra ösztönözni a petrolhead vásárlókat.

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma

A kiszélesített kasztnival, egyedi lökhárítókkal, spéci lámpákkal és áramvonalas visszapillantó-tükrökkel támadó háromajtós újdonság egy portugál cégnél, az Almánál készül.

A mindössze 20 példányban gyártandó járgány utasterében áthelyezett kormányra, alcantarával áthúzott ülésekkel és négypontos Sabelt övekkel találkozhatunk.

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma

Az 1,8 literre felfúrt, dupla Dellorto karburátoros 4 hengeres benzinmotor 160 lóerős teljesítménye egy ötfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a kerekekre.

A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, mindenesetre az alacsony építésű, sperrdifis régi-új Alfa Romeo alig 880 kilogrammos tömege több, mint ígéretesen hangzik. Sőt, az Alma külön kérésre 220 lóerőt is ki tud csiholni a motorból.

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma

Viszonyításképp, az eredeti Sprint legsportosabb QV verziójának 1,7 literes motorja 118 lóerőt tud, ami 202 km/h végsebesség eléréshez elegendő.

Az első ügyfeles példányok az ígéretek szerint a jövő év harmadik negyedévében készülnek el, az átalakítás ára 50 000 euró (20 millió forint).

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma
Hirdetés
hvg360 Szabó Yvette 2025. február. 10. 06:30

Nincs még lefutva az Integritás Hatóság és Rogán Antal közötti harc

A korrupció elleni küzdelemre felállított Integritás Hatóság közreműködésével több olyan vizsgálat, illetve nyomozás is zajlik, amelynek a középpontjában a Rogán Antal által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal áll. Ez az a hatóság, amelynek az elnökét, Biró Ferencet a hivatali autó jogszerűtlen használatával gyanúsítják, miközben maga a hatóság az utóbbi időben egyre kreatívabban közreműködik korrupciós cselekmények leleplezésében.