Az idén összesen eladott alig több mint ezerhatszáz autó valóban nem túl acélos teljesítmény.
Nemrégiben a hvg.hu-n is írtunk róla, hogy sajtóhírekben felmerült: Kína nyolcadik legnagyobb járműgyártója, a Great Wall Motors Pécs mellett nyithat gyártóüzemet. Most azonban teljes fordulat látszik kibontakozni, legalábbis a márkaképviseletet illetően, ugyanis a Great Wall augusztus végén bezárja müncheni központját, és elbocsátja mind a száz ottani alkalmazottat.
A Manager Magazin német üzleti lap bennfentes információkra hivatkozva írja, hogy a társaság állítólag teljesen leállítja az európai terjeszkedést, de nem vonul ki teljesen a kontinensről. A Great Wall Motors (GWM) május 28-án, kedden értesítette az alkalmazottakat és üzleti partnereket a müncheni központ bezárásáról és az elbocsátásokról. A döntés hátterében a cég stratégiájának átalakítása és költségcsökkentési szempontok állhatnak, valamint az is, hogy nem igazán fogynak a kínai autók Európában.
A cég továbbra is kiszolgálja a meglévő piacokat, de az európai üzletágat Kínából fogják irányítani. A korábban tervezett új piacokra terjeszkedés azonban egyelőre lekerült a napirendről. A cég részéről közölték, hogy az Európai Unió azon szándéka, hogy büntetőadókat vetne ki, túl sok bizonytalanságot jelent azon cégek számára, amelyek elektromos modelleket is tartanak a kínálatukban.
A kínai cég modelljeit Németországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Svédországban, a Balti-országokban és Bulgáriában árusították. Az adatok alapján az idei év első negyedévében összesen 1621 autót adtak el ezeken a piacokon.
Az elektromos járművek szegmensében tapasztalható akadozó eladások fényében a GWM azt még fontolgatja, hogy hagyományos belső égésű motorokat exportáljon Európába, amelyekre nem vonatkoznának esetleges védővámok.