Az enyhén megosztó külsejű, abszolút nem drága 745 Li-vel eddig alig több, mint 40 ezer kilométert tettek csak meg.
A BMW által 2001-ben bemutatott E65-ös 7-es BMW Chris Bangle által megrajzolt külseje nem mindenki tetszését nyeri el, mindenesetre az idő múlása mintha egy kicsit kezdé megszépíteni a luxuslimuzin vonalvezetését.
A 2008-ig gyártott típusból ma már egyre nehezebb megkímélt állapotú, keveset futott eladó példányt találni, nekünk azonban sikerült a feladat.
A mellékelt fotókon látható BMW 745 Li-t 2002-ben Kábúsz ománi szultán rendelte meg, és az azóta eltelt több, mint két évtizedben alig több, mint 40 ezer kilométer került csak a kocsiba.
Az Oxford Green Metallic fényezésű, kék belsejű régi 7-es BMW messze nem drága, a Bonhams becslései szerint a kocsi várhatóan 8-12 ezer font (3,7-5,5 millió forint) magasságában talál majd gazdára.
A nyújtott tengelytávú, 5,18 méter hosszúságú 745 Li 4,4 literes V8-as szívó benzinmotorjának 333 lóerős teljesítménye és 450 Nm-es nyomatéka egy hatfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
Az 1,9 tonnás luxusautó 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, és 250 km/h az elektronikusan korlátozott végsebessége.
A típus csúcsmodellje az 5,6 másodperces szintidejű 760 Li volt, melyben egy 445 lóerős, illetve 600 Nm-es produkcióra képes 6 literes V12-es szívómotor található.