Megújulnak a magyar gyártású Suzuki – mutatjuk, hogy konkrétan milyen lett a megdrágult 2024-es Vitara, és a szintén magasabb árú S-Cross újdonságait is vázoljuk.
A Suzuki április elején mutatta be az immár 10 éve velünk lévő aktuális Vitara legújabb felfrissített változatát, mely Esztergomban májusban sorozatgyártásba kerülő típusból most sikerült lencsevégre kapnunk egy előszériás példányt.
A változatlan motorizáltságú megújult Vitarát elsősorban enyhén módosított hűtőrácsáról és első lökhárítójáról, valamint új felnijeiről és fényezéseiről lehet lehet felismerni.
Így fest a kifutó Vitara:
És ilyen a legfrissebb:
A konfigurátorba hamarosan bekerülő újdonság indigókék színben kozmikus fekete tetővel, illetve titánszürke fényezéssel is elérhető lesz.
A továbbfejlesztett vezetéstámogató és biztonsági rendszerek mellett a 7-ről 9 colosra növelt méretű infotainment kijelző is említést érdemel, amely a néhány éve felfrissített és szintén Esztergomban gyártott S-Cross-ból, illetve a Japánban készülő, és általunk nemrégiben alaposan letesztelt új Swiftből lehet ismerős.
Ilyen volt eddig a műszerfal:
És ilyen a nagyobb kijelzős megújult műszerfal:
Ugyancsak újdonság a Suzuki Connect, melynek lényege, hogy az ingyenesen letölthető mobiltelefonos applikáció segítségével megnézhetjük, hogy pontosan hol hagytuk az autónkat, távolról nyithatjuk/zárhatjuk a kocsit és az időszakos karbantartásokról is információkat kaphatunk.
A hivatalos árlistákat egyelőre még nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre információink szerint az 1,4 literes turbós benzinmotorra és hatfokozatú kézi váltóra épülő elsőkerék-hajtású lágyhibrid GL alapmodell 7,79 millió forinton nyit, a jobban felszerelt GLX verzió indulóára pedig 8,64 millió forint.
Az 1,5 literes szívómotort és robotizált automata váltót felvonultató normál hibrid Vitara GL+ 10,24 millió forinton nyit. A metál/gyöngyház felára 170 ezer forint, a kéttónusú fényezésért 240 ezer forintot kérnek el.
Viszonyításképp, a kifutó széria 1,4 literes lágyhibrid GL alapmodelljét 6,99 millió forintos, GLX kivitelét pedig 7,69 millió forintos kedvezményes listaáron jegyzik, az 1,5 literes hibrid GL+ alapára pedig 10,09 millió forint.
A kicsit nagyobb méretű másik esztergomi Suzuki, az S-Cross szintén megújul, ezt azonban szabad szemmel nem lehet észrevenni. A Vitarától eltérően ez esetben nem változik a külső design és a műszerfal sem, ellenben a vezetéstámogató és biztonsági rendszereket jelentősen továbbfejlesztették.
A hivatalos listaárak ismeretlenek, de úgy tudjuk, hogy a legújabb S-Cross magyarországi kedvezményes alapára 8,25 millió forintra emelkedik.
Ez az ár az 1,4 literes turbós benzinmotorra és hatfokozatú kézi váltóra épülő lágyhibrid kivitel GL-verziójára vonatkozik, a jobban felszerelt, metálfényes GLX 9,29 millió forinttól indul.
Viszonyításképp: a kifutó modell kedvezményes GL alapára 7,5 millió forint, a GLX pedig 8,37 millió forinton nyit.
Az 1,5 literes szívómotoros, robotizált automata váltós normál hibrid S-Cross GL+ alapára 10,6 millióról 11,02 millió forintra nő, a GLX-kivitel pedig 11,02 millióról 11,54 millió forintra drágul.
Az esztergomi Suzukik legfőbb riválisa, a Dacia Duster épp most esett át teljes generációváltáson.
Az általunk már többek közt terepen is alaposan megnyúzott új román szabadidő-autó LPG-s, lágyhibrid és normál hibrid hajtásláncokkal támad – a 100 lóerős és akár 1300 kilométeres hatótávú alapmodell indulóára 7,2 millió forint.