Autó hvg.hu 2024. április. 02. 07:03

A Hyundai legdurvább villanyautója nem való a közutakra

A Hyundai Ioniq 5 eN1 minden korábbinál komolyabb tempóval kecsegtet.

A Hyundai a közelmúltban dobta piacra az általunk is alaposan letesztelt Ioniq 5 villanyautó legerősebb közúti verzióját, a 650 lóerős Ioniq 5 N-t, amelyből most egy vadonatúj versenyautó-változat érkezett.

A keresztségben az Ioniq 5 eN1 nevet kapott kupás autó 1970 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis több mint 2 mázsával könnyebb az alapmodellnél.

Hyundai Ioniq 5 eN1
Hyundai
Hyundai Ioniq 5 eN1
Hyundai

A 18 colos felnikre szerelt 280 milliméter széles slickgumikon gördülő, 50-70 milliméterrel leültetett újdonság lassításáról hatdugattyús első és négydugattyús hátsó féknyergek gondoskodnak, ezenkívül pedig természetesen a bukócső sem hiányozhat a fedélzetről.

Hyundai Ioniq 5 eN1
Hyundai

Az első villanymotor 226 lóereje mellé 282 lóerővel száll be a hátsó. A 650 lóerős összteljesítményű, négykerék-hajtású Ioniq 5 eN1 84 kWh kapacitású akkumulátora 350 kW-os DC gyorstöltővel ideális esetben akár 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.

A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp: a 770 Nm-es produkcióra képes közúti Ioniq 5 N 3,4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, és akár 260-nal is képes száguldani.

Hyundai Ioniq 5 eN1
Hyundai
Hyundai Ioniq 5 eN1
Hyundai
Hyundai Ioniq 5 eN1
Hyundai
Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.