A Hyundai Ioniq 5 eN1 minden korábbinál komolyabb tempóval kecsegtet.
A Hyundai a közelmúltban dobta piacra az általunk is alaposan letesztelt Ioniq 5 villanyautó legerősebb közúti verzióját, a 650 lóerős Ioniq 5 N-t, amelyből most egy vadonatúj versenyautó-változat érkezett.
A keresztségben az Ioniq 5 eN1 nevet kapott kupás autó 1970 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis több mint 2 mázsával könnyebb az alapmodellnél.
A 18 colos felnikre szerelt 280 milliméter széles slickgumikon gördülő, 50-70 milliméterrel leültetett újdonság lassításáról hatdugattyús első és négydugattyús hátsó féknyergek gondoskodnak, ezenkívül pedig természetesen a bukócső sem hiányozhat a fedélzetről.
Az első villanymotor 226 lóereje mellé 282 lóerővel száll be a hátsó. A 650 lóerős összteljesítményű, négykerék-hajtású Ioniq 5 eN1 84 kWh kapacitású akkumulátora 350 kW-os DC gyorstöltővel ideális esetben akár 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp: a 770 Nm-es produkcióra képes közúti Ioniq 5 N 3,4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, és akár 260-nal is képes száguldani.