Megkezdődött az Acura zéró emissziós új szabadidő-autójának, a ZDX-nek a forgalmazása.
A Honda 1986-ban alapított prémiummárkája, az Acura augusztusban mutatta be első igazi elektromos autóját, a ZDX-et, amelynek most megkezdődött az amerikai értékesítése.
A szimplamotoros alapmodell 60 ezer dolláron (21,1 millió forint) nyit, a duplamotoros változat pedig alaphangon 70 ezer dollárba (24,6 millió forint) kerül – az első példányokat az ígéretek szerint 2024 elején vehetik át a megrendelők.
Az 5,02 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávolságú újdonság kiviteltől függően 20-22 colos kerekeken gördül.
A kormány mögött egy 11 colos digitiális műszeregység található, a 11,3 colos infotainment kijelzőn most először Google szoftver fut.
A General Motors-féle Ultium platformra épülő Acura ZDX egy 102 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát.
190 kW teljesítményű DC gyorstöltővel adott esetben 10 perc alatt akár 130 kilométeres hatótáv is tölthető.
A 345 lóerős farmotoros alapmodell egy töltéssel körülbelül 520 kilométert képes megtenni. Az 507 lovas, duplamotoros Type S kivitel hatótávolsága 460 kilométer körül alakul.
A közel 50:50 tömegeloszlású elektromos SUV csúcsmodelljét nagy teljesítményű Brembo fékrendszer lassítja, és az adaptív légrugózással is felszerelt.
A Honda legújabban az európai piacon megjelent villanyautójáról, a furcsa nevű, 20,7 millió forintos magyarországi alapárú e:Ny1-ről készített részletes tesztünk itt olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.