A belgiumi Kenshiki Forumon testközelből ismerkedtünk meg az oldalain látványos kijelzőket felvonultató Toyota FT-3e szabadidő-autóval.
A többek közt üzemanyagcellás hidrogénes és belső égésű motoros hidrogénes zéró emissziós autókat is fejlesztő Toyota 2026-ig hat vadonatúj elektromos modellt kíván bevezetni az európai piacon.
2024-ben jön az Urban SUV Conceptre épülő legkisebb és legolcsóbb villanyos újdonság, melyet 2025-ben követ a BYD-val közösen fejlesztett kupés hangulatú Sport Crossover Concept végleges változata, 2026 pedig már ennek a belgiumi Kenshiki Forumon kiállított prototípusnak a leszármazottjáról fog szólni:
A keresztségben Toyota FT-3e nevet kapott újdonság 4,86 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,6 méter magas, vagyis mintegy 17 centiméterrel hosszabb, 14,5 centiméterrel szélesebb és 5,5 centiméterrel alacsonyabb a gyártó első igazi villanyautójánál, az általunk már alaposan letesztelt bZ4X-nél.
A koncepcióautó utasterét egyelőre nem fedték fel, mindenesetre a 3 méteres tengelytávolság igen tágas utastérrel és az elektromos platform miatt teljesen sík padlóval kecsegtet.
A 22 colos kerekekre szerelt 255 milliméter széles Continental gumikon gördülő FT-3e érdekessége az első kerekek mögött elhelyezett kijelzők, melyek automatikusan aktiválják magukat, amint a kulccsal a zsebünkben a kocsi felé közelítünk.
A kis képernyőkön megjelenik többek közt az akkumulátor töltöttségi szintje, az aktuális töltési teljesítmény, a külső hőmérséklet és a levegőminőséggel kapcsolatos információk.
A Toyota 2026-27-re jelentősen nagyobb töltési sebességet és 20-40 százalékkal olcsóbb akkumulátorokat ígér, és várhatóan 2027-28-ban mutatja majd be első 1000 kilométeres hatótávú villanyautóját.
Ugyancsak ekkortájt debütálhat az első szilárdtest akkumulátoros Toyota, mely az ígéretek szerint az 1000 kilométeres hatótáv mellett minden korábbinál gyorsabb töltési technológiát vonultat majd fel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.