A költségek csökkentése és a nyereségesség javítása érdekében létszámleépítésekre kerülhet sor a márkánál.
A jövő év nehéz lesz a VW számára, mert több piacon is erős nyomás nehezedik rá, és az elektromos járműveire a vártnál kevesebb megrendelés érkezik – jelentette ki Thomas Schafer, a márka vezetője. A Volkswagen úgy véli, hogy termékei már nem versenyképesek elsősorban a magas költségek és az alacsony termelékenység miatt, ezért 10 milliárd eurós megtakarítási tervet készítenek elő. Ennek része a létszámleépítés is – közölte Thomas Schafer a Reuters híre szerint.
A vállalat korábban azt kommunikálta, hogy a "demográfiai görbét" kihasználva kívánja csökkenteni a létszámát, és 2029-ig nem tervez elbocsátásokat. Gunnar Kilian, az igazgatótanács humánerőforrásért felelős tagja elmondta, hogy a terveik szerint részleges vagy korkedvezményes nyugdíjazási megállapodásokkal kívánják elérni a kívánt létszámot.
Kapcsolódó hír, hogy a VW-csoport megállapodott a Magna Steyrrel az új Scout márka két elektromos modelljének (SUV és pickup) kifejlesztéséről, amelyeket kizárólag az amerikai piacon fognak értékesíteni. Az üzlet értéke 450 millió euró. Az autók 2026-ban kerülnek forgalomba, és a VW által Dél-Karolinában épülő új üzemben készülnek majd.
A vállalat célja évi 250 000 Scout modell gyártása, amely hozzájárul a VW-csoport nyereségességének növeléséhez az Egyesült Államokban.
A VW azt is közölte, hogy egy új, olcsóbb elektromos autó platform fejlesztésén is dolgoznak, amelyre a Kínában értékesített modelljei kerülnek majd. Az új platform több kínai gyártású alkatrészt használ majd, és az első, erre épülő modellek 2026-ban kerülnek forgalomba. A VW négy modellt tervez kifejleszteni az új platformra, amelyek ára 140 000 jüan (18 000 euró) és 170 000 jüan (22 000 euró) között lesz.
A vállalat ezzel a lépéssel az olcsó elektromos autók iránt érdeklődő vásárlókat reméli megnyerni, akik jelenleg a kínai cégek modelljeit választják. Ezeket az autókat a Volkswagen SAIC-kal és FAW-val közös vállalatai fogják gyártani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.