A V8-as szívó benzinmotor immár a múltté, cserébe a kisebb új turbómotor erősebb és bőven nyomatékosabb nála.
Nemrégiben volt szerencsénk üléspróbát venni a valaha készült legkisebb Lexusban, a kompakt SUV-ok piacán hadrendbe állított LBX-ben, most pedig az Egyesült Államokban egy hatalmas terepjáróval rukkolt elő a Toyota prémiummárkája. Íme a harmadik generációs Lexus GX:
Az LX-hez hasonlóan a GA-F platformra épülő újdonság opcionális adaptív futóművet, jobb visszacsatolást biztosító kormányzást, valamint új motort vonultat fel.
A 3,4 literes V6-os biturbó benzinmotor 349 lóerős teljesítménye mellé 649 Nm-es nyomaték társul, az automata váltó tíz fokozattal rendelkezik. Viszonyításképp, az előd hatfokozatú automata váltóval társított 4,6 literes szívó V8-as egysége 301 lóerőt és 446 Nm-t tudott.
A későbbiekben hibrid hajtáslánccal is elérhetővé váló, 5 méter hosszú Lexus GX kormánya mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 14 colos képátlójú.
Az akár 7 üléses verzióban is rendelhető, fejlett összkerék-hajtással felvértezett japán terepjáró kiviteltől függően 18-22 colos kerekeken gördül és akár 3,6 tonnát is vontathat. Az árakról egyelőre nem nyilatkoztak a Lexus munkatársai.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.