Baltával faragott szögletes formaterv, a szocialista luxus jegyében fogant tágas utastér és egy közel 8 literes benzinmotor.
A Lihacsov Autógyárban 1978 és 1985 között készült az eleinte ZIL 115, majd pedig ZIL 4104 néven jegyzett luxuskategóriás limuzin.
A jelzett időszakban mindössze néhány tucat ilyen autó látta meg a napvilágot és most ezek közül eladósorba került egy konkrétan ZIL 41045-ös típusjelzésű faceliftes példány.


Az 1985-ben, vagyis a gyártás legvégén készült kocsi eddig mindössze 87 412 kilométert hagyott maga mögött.

Az átszámítva mintegy 36,3 millió forintos áron kínált szovjet luxusautó mozgatásáról egy 7,7 literes hatalmas V8-as szívó benzinmotor gondoskodik, melynek 315 lóerős teljesítménye és 608 Nm-es nyomatéka egy háromfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.


A 6,34 méter hosszú, 2,09 méter széles, 1,54 méter magas és 3,88 méteres tengelytávolságú ZIL tömege meghaladja a 3,3 tonnát, ennek fényében értékelendő a 12 másodperces 0-100-as gyorsulás, illetve a 190 km/h-s végsebesség.


A négyajtós kocsiban három üléssor található, a középső ülések opcionálisan kihajthatók. Említést érdemel továbbá a négy tárcsafékre épülő szervós fékrendszer, a 15,2 méteres fordulókör átmérő, illetve a laprugós, merevhiddas hátsó felfüggesztés.





Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.