A szovjet luxus netovábbja: eladó egy patinás ZIL limuzin
Baltával faragott szögletes formaterv, a szocialista luxus jegyében fogant tágas utastér és egy közel 8 literes benzinmotor.
Baltával faragott szögletes formaterv, a szocialista luxus jegyében fogant tágas utastér és egy közel 8 literes benzinmotor.
A közel négy évtizedes múltra visszatekintő limuzinban kevesebb, mint 7 ezer kilométer van.
Az igen hosszú és széles kocsit egy 7 literes V8-as benzinmotor mozgatja.
Egykoron bányába jártak vele, ma viszont inkább szórakozóhelyek környékén mutat jól ez a régi szovjet teherautó.
A kozmonauta egyetlen alkalommal ült, pontosabban inkább állt a kocsiban, amikor végighajtottak vele az orosz fővároson az űrutazása után.
Az biztos, hogy elég nagy meglepetés lenne, ha egy ilyenben tűnne fel saját beiktatási ceremóniáján az újraválasztott orosz államelnök.
A ZIL, amely a legrégebbi orosz autógyár, többek közt elnöki limuzinjainról, teherautóiról és buszairól ismert, de a régi időkben elvétve még sportkocsikat is csinált.
Ha valamelyik árverésen vagy aukciós portálon feltűnik egy-egy híresség, celeb vagy politikus egykori járgánya, mindig hatalmas az érdeklődés. Erre számíthat az a férfi is, aki egy olyan ZIL limuzint szeretne eladni, amelyet annak idején két szovjet-orosz államfő, Mihail Gorbacsov és Borisz Jelcin is használt.
A ZIL márka sokakban kelt nosztalgikus érzéseket, elsősorban a katonai járművekkel kapcsolatban, pedig a vállalat jelenleg is aktív. Olyannyira, hogy a napokban mutatták be legújabb teremtményüket, egy kétségkívül bizarr küllemű csapatszállító járgányt.
Időről időre felröppennek hírek, hogy a letűnt szocialista világ autógyártmányai közül néhányat felélesztenének modern változatban. Az elkészült dizájnváltozatok többnyire lenyűgözőek, kár, hogy ott a gazdasági realitás.
Luxus, páncélozás és tekintély. Mindezeket egyben kínálja az a ZIL, amelyet eladásra kínál az orosz kormányzat. Aki szereti a téglatest dizájnt, és a hidegháborús életérzést, az az 1,2 millió eurós árat sem sokallja érte.