Egyelőre a főbb utak mentén, de felgyorsítanák a töltési infrastruktúra fejlesztését.
Az EU és a tagállamok megállapodtak abban, hogy 2026-ig 60 kilométerenként elektromos töltőállomásokat, 2031-ig pedig 200 kilométerenként hidrogéntöltő állomásokat létesítenek a főbb utak mentén – írja az Automotive News. A megállapodásban azt is jelezték, hogy a teherautók számára 120 kilométerenként kell töltőket telepíteni.
A töltőinfrastruktúra hiánya az egyik fő tényező, amely hátráltatja az átállást az elektromos autózásra és Andreas Carlson, a svéd infrastrukturális miniszter szerint a mostani megállapodás egyértelmű jelzés minden érdekeltnek, hogy az egész EU-ban felhasználóbarát töltőinfrastruktúra épülhet hamarosan. Az új szabályok "biztosítani fogják, hogy az új generációs autók vezetése és töltése ugyanolyan egyszerű és kényelmes legyen, mint a benzinüzeműeké" – tette hozzá Ismail Ertug, a tárgyalásokért felelős törvényhozó.
A megállapodás ugyanazon a héten jött létre, amikor mérföldkőnek számító megállapodás született arról, hogy 2035-re az EU-ban értékesített új autónak karbonsemleges kibocsátásúnak kell lennie. Az EU azt is el akarja érni, hogy a nehézgépjárművek 90 százaléka 2040-re nulla károsanyag-kibocsátású legyen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.