A testvérmárkák közül a Seat lemaradhat a villanyautós átállásról.
Újabb pletykák keringenek a spanyol autómárka, a Seat jövőjével kapcsolatban, miután vezetője szerint 2026-ig biztosan nem lesz elektromos modelljük, ott maradnak a hagyományos motorú kínálatnál. Wayne Griffiths, a Seat és a Cupra vezérigazgatója beismerte, hogy jelenleg a testvérmárkát, a Cuprát helyezik előtérbe, mondván, „a jövő elektromos, ez pedig azt jelenti, hogy a jövő a Cupra, ami az új generációnak szól”.
Az alig ötéves Cupra – amely elnevezés korábban a Seat sportos modelljeinek jelölésére szolgált –, meg tudta valósítani azt, ami a Seatnak évtizedeken át nem sikerült: hogy a spanyol Alfa Romeo legyen, egy izgalmas márka. Helyzeti előnyét ráadásul az is erősíti, hogy felvetődött, Észak-Amerikában is piacra dobnák – írja az Autocar.
Ami a Seatot illeti, merész ötlet lenne temetni egy olyan márkát, amelynek globális kiszállításai 12 százalékkal nőttek 2023 első két hónapjában, de a vállalt vezetői világossá tették, hogy sokkal izgatottabbak a Cupra jövője miatt, amelynek kiszállításai 75 százalékkal emelkedtek ugyanebben az időszakban. A cél az, hogy a Cupra 2030-ra a 100 legjobb globális márka közé kerüljön. Három új modelljük is érkezik hamarosan: a Tavascan, a Győrben gyártandó Terramar, valamint az UrbanRebel modellek, amelyek mind a növekedési terv részét képezik.
Mindeközben a Seatnak a vezetője szerint a mikromobilitási eszközökkel kell modernnek maradnia. Ilyen például a Seat Minimo, egy alig 2,5 méter hosszú, négykerekű elektromos közlekedési eszköz, amely leginkább mopedautóként értelmezhető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.