Hárommilliárd eurós költségcsökkentési programra készül a Volkswagen konszern
Megszüntetné a párhuzamos fejlesztéseket a Volkswagen, és nagyobb kihasználtsággal működtetné a német gyárait a cég.
Megszüntetné a párhuzamos fejlesztéseket a Volkswagen, és nagyobb kihasználtsággal működtetné a német gyárait a cég.
Legalábbis a kisebb autók erőforrásaiért a csehek lesznek felelősek.
A testvérmárkák közül a Seat lemaradhat a villanyautós átállásról.
A sportautógyártó az előzetes becslések szerint akár 85 milliárd dolláros tőzsdei értékkel is nyithat.
Háromezer méter mélyen fekszik a hónapokkal ezelőtt elsüllyedt hatalmas óceánjáró, a Felicity Ace, a rakományában Laborghinikkel, Bentley-kkel, Porschékkal.
A vártnál is jobban teljesít az üzletág.
A német vállalatcsoportnak mindig is fontos helyszíne volt Spanyolország, első sorban a Seat márka révén, ahol most hatalmas beruházásokat tervez.
És beszüntetik az országba irányuló exportjukat is.
Az anyacég kivásárolná az eddig nem hozzájuk tartozó kisebbségi részvényeket.
Az érdekképviselet szerint külföldön sokkal magasabbak a bérek a Volkswagen-csoporthoz tartozó autómárkák gyáraiban, van, ahol 3,6-szor annyit kapnak a dolgozók.
A Volkswagen-csoportba tartozó márkák (Audi, Porsche, Seat, Skoda, VW) közt évek óta a spanyol autómárka mutatja a leghaloványabb teljesítményt, de a jelek szerint ennek a korszaknak vége. Több mint ezermilliárd forintnak megfelelő k+f és ipari létesítményfejlesztés az ára, de a cég szerint megéri.
Európában 2 százalékkal esett az Audi-értékesítés, miközben az Egyesült Államokban 14 százalékkal, Kínában 13 százalékkal nőtt.