Legalábbis a kisebb autók erőforrásaiért a csehek lesznek felelősek.
A Skoda a fennállásának kezdete óta fejleszt belső égésű motorokat, a cég elődje, a Laurin & Klement már 1905-ben bemutatta első autóját, a Voiturette A-t, amelyet 1.1 literes, folyadékhűtéses motor hajtott.
Jó néhány évtizeddel később, amikor a Volkswagen átvette a céget, természetesen megindult a németekkel is a technológiai transzfer. 1997-ben megkezdődött az 1.0 literes MPI motor gyártása, amelyet a cseh márka a VW csoport más márkáinak is szállított. Később jött az 1.2 literes háromhengeres, amit a 15 éve tartó gyártás során több mint 3,5 millió járműben használtak.
A Skoda új küldetése pedig most az, hogy már az Euro 7-es normához igazítsák a konszern TSI motorjait, amelyek benzines, CNG-s, vagy akár etanolos üzemanyagot is használhatnak. A cseh gyártó végeredményben a Volkswagen-csoport hét márkájának és 50 modellsorozatának belső égésű motorjainak gyártásáért lesz felelős.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.