A német csoportnak is szüksége lenne az autógyárai közelében egy akkumulátorüzemre, de még nem döntöttek a helyszínről.
A Volkswagen konszernnek több időre van szüksége ahhoz, hogy eldöntse, hol építse fel elektromos autói akkumulátorainak gyártására szolgáló gigagyárat Kelet-Európában – idézte a Reuters az a Skoda Auto egyik vezetőjét.
A Volkswagen még decemberben közölte, hogy 2022 utánra halasztja a döntést az üzem helyszínéről. A halasztás arra hivatkozva történt, hogy jelenleg meglehetősen bizonytalan a régió gazdasága és magasak az energiaárak. Klaus Zellmert, a Skoda Auto elnökét most a CTK cseh hírügynökség alapján idézi a brit hírszolgáltató, aki azt mondta, úgy véli Csehország jó helyzetben van a gigagyárra pályázó országok között. "Most azonban meg kell várni, hogy mit hoz az Európai Unióban tervezett úgynevezett új Green Deal" – jelentette ki Zellmer.
A Volkswagen-csoport, ahogyan az már korábban kiderült, több helyszínt is vizsgál az akkumulátorgyára számára. Így magyarországi, lengyelországi és szlovákiai helyszínek is felmerültek – írja a Reuters. A korábbi hírek kapcsán a hvg.hu is rákérdezett nemrégiben a magyarországi Audi gyárnál – mint a VW Csoport egyik márkája –, hogy a győri egység közelében épülhet-e akkumulátorüzem. Az Auditól azt a választ kaptuk, hogy a „Volkswagen-konszern vizsgálja egy új akkumulátorgyár lehetséges helyszíneit Közép-Európában is. Döntés ez idáig még nem született.”
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.