Nincs meg a piaci bizalom.
Az egyik legígéretesebb repülőautós projektet vitte több mint egy évtizeden át a Pozsony mellett működő AeroMobil – amelyről többször írunk mi is –, ám most úgy tűnik, képtelen finanszírozni a további működését, tudta meg a szlovákiai Újszó.
A cég a sikertelenségét a jelenlegi negatív befektetői hangulattal és az általuk is fejlesztett, helyből felszálló járművek (eVTOL) iránti piaci bizalmatlansággal magyarázza.
A vállalat 2010-ben kezdte el kidolgozni repülőautó-koncepcióját, és összesen háromgenerációnyi prototípust mutattak be. Az utolsó verzió már megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyét is.
Már reklámozzák a szlovák repülő autót
A Pozsony keleti részében működő vállalkozás az egyik leginkább ígéretes terméket tudja felmutatni a repülő autók között.
A szlovák Zive oldal azt írja, az AeroMobil indulása óta a világ minden tájáról hozzávetőleg 25 millió euró értékben vonzott befektetői pénzeket. Többek közt Varga Zoltán, a Wizz Air korábbi befektetője is pénzelte a projektet. Az AeroMobil hatmillió eurós állami támogatást kapott a szlovák kormánytól is, mára viszont több százezer eurós tartozást halmoztak fel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.