Az Aramco olajcéggel bővülhet a Renault-Geely hajtáslánc együttműködése.
A Renault SA és a kínai Geely Automobile Holdings a Saudi Aramco olajipari konszern bevonását tervezik befektetőként és együttműködő partnerként a tervezett benzin-hibrid hajtáslánc technológia fejlesztésével foglalkozó közös vállalatukba - értesült a Reuters hírügynökség a tárgyalások részleteit ismerő három különböző forrásból.
A tavaly már bejelentett, de hivatalosan még név nélküli Geely-Renault hajtáslánc-technológiai vállalatban, amelynek a létrehozásán a két autóipari konszern jelenleg dolgozik, a Saudi Aramco 20 százalékos, a Renault és a Geely pedig egyaránt 40 százalékos részesedéssel rendelkezne. Az együttműködési terv bejelentésekor a két autóipari vállalat közölte, hogy 17 üzemben és három kutatás-fejlesztési központban összesen 19 ezer alkalmazottat foglalkoztatnának.
A Renault-nál a "Horse", a Geely-nél pedig a "Rubik" kódnév alatt futó együttműködési terv pénzügyi részletei nem ismertek. Értesülések szerint azonban az Aramco befektetése a benzinmotorok dekarbonizációs technológiájának, valamint szintetikus üzemanyagoknak és következő generációs hidrogénhajtás-technológiának a fejlesztését finanszírozná.
Van már arra példa, hogy nagy olajipari konszernek együttműködésre léptek autóipari vállalattokkal megújítható forrásból származó üzemanyagokkal és hidrogénnel működő motorok és hajtóművek fejlesztésére. Amennyiben azonban az említett megállapodás létrejön, akkor a Saudi Aramco lesz az első igazán nagy olajipari konszern, amely befektetéssel száll be autóipari technológiai fejlesztésbe az elektromobilitásnak a belsőégésű motorokra jelentett veszély kivédése érdekében.
A Reuters hírügynökség által megtekintett dokumentum szerint az együttműködés célja egy olyan hajtásláncgyártó közös vállalat létesítése lenne, amely évente 5 millió "alacsony emissziós értékekkel rendelkező hibrid motort és hajtásláncot" állítana elő. Az elképzelés szerint a belsőégésű motor kizárólag az áramtermelést szolgálná a járművekben, így mindig a lehető leghatékonyabb módon, legalacsonyabb emissziós értékekkel működne.
A Reuters hírügynökség érdeklődésére a Renault és a Geely elzárkózott az értesülés kommentelésétől, a Saudi Aramco pedig egyelőre nem válaszolt.
Az Aramco beszállásához a tervezett Renault-Geely együttműködésbe még a két autóipari cég igazgatótanácsának a jóváhagyása is szükséges lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.