Az Egyesült Államokban hosszú évtizedek óta egy olyan hatalmas modell a legnépszerűbb új személyautó, melynek a legkisebb benzinmotorja is biturbó V6-os.
A Ford az elmúlt évben az Egyesült Államokban mintegy 640 ezer F-sorozatú kocsit adott el, ami azt jelenti, hogy ez a méretes pickup negyvenegyedik éve változatlanul az USA legkelendőbb új személyautója. Nem haszonjárműve, hanem személyautója, melyet arrafelé a kialakítását meghazudtoló módon rengetegen normál városi közlekedésre használnak.
A legnagyobb mennyiségben értékesített kivitel az F-150-es, melynek tizennegyedik generációs verziójából a közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni egy kicsit hibrid és nagyon biturbó V6-ost példányt.
Ez a 436 lóerős újdonság 5,89 méter hosszú, 2,43 méter széles és 1,92 méter magas, így aztán még egy 5,15 méter hosszú X7-es BMW és egy 5,21 méteres Mercedes GLS is eltörpül mellette.
Ehhez képest Európa legkelendőbb új személyautója a 4,05 méter hosszú, 75–136 lóerős Peugeot 208, melyből 2022 első tizenegy hónapjában körülbelül 194 ezer darabot adtak el a kontinensünkön.
Ahogy a kis 208-asból is létezik tisztán elektromos kivitel, úgy egy ideje már az F-150-ből is gyártanak villanymotoros verziót, de értelemszerűen még nem ez a Lightning nevezetű 3 tonnás modell uralja az amerikai eladásokat.
Hanem sokkal inkább a biturbó V6-os, illetve V8-as változatok. Ráadásul az F-sorozatnak messze nem az F-150 a legnagyobb kivitele: a Super Duty szériás F-250-es, F-350-es, illetve F-450-es pickupok hossza adott esetben a 6,76 métert is meghaladja.
A nemrégiben megújult és idénre már 150 ezres mennyiségben előrendelt Super Duty modelleket 6,8–7,3 literes V8-as benzinmotorral, illetve 6,7 literes V8-as dízelmotorral szerelik.
Amennyiben a Ford által tavaly eladott F-sorozatú autókkal szorosan egymás mögé parkolnánk, a kocsisor Los Angelestől egészen Detroitig érne. Az F-Series 46 éve a legkelendőbb amerikai pickup, melyből 2022-ben átlagosan 49 másodpercenként értékesítettek egyet.
Ezzel együtt a 75 éves múltra visszatekintő típus népszerűsége folyamatosan csökken, hiszen a 2022-es 640 ezres mennyiséghez képest 2021-ben 726 ezret, 2020-ban pedig még 787 ezret értékesítettek belőle.
Az F-150 legdurvább gyári sportkivitele a 710 lóerős Raptor R. Ezt még nem állt módunkban tesztelni, viszont az előző generációs F-150 Raptort igen, mint ahogy nemrégiben az európai piacra szánt új Ranger Raptort is sikerült alaposan megkínoznunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.