Az elektromos autók esetében más szerepe lehet a légszűrőknek, mint azt megszokhattuk.
Az elektromos autók esetében nincs szükség olyan jellegű levegőszűrésre a motoregység előtt, mint egy belső égésű motoros hagyományos autónál. Ugyanakkor számtalan káros anyag kerül így is a járművek révén a levegőbe, amit nem ártana kiszűrni.
Az autók és a nehézgépjárművek ugyanis a gumiabroncsokból és a fékekből is bocsátanak ki az egészségre ártalmas részecskéket. Egyes becslések szerint a szálló finom por 85 százalékát a városi közúti forgalomban az említett fékek és abroncsok kopása okozza.
Az Audi a Mann+Hummel céggel közösen kifejlesztett egy olyan részecskeszűrőt, amely az autó légáramába kerülve tisztítja az átáramló levegőt.
A projekt, mint írják, már két éve indult, és a szűrőt jó eredménnyel tesztelték 50 000 kilométeres tesztelés során. Mindenekelőtt azokban a városokban a leginkább hatékony a rendszer, ahol eleve rosszabb a levegő minősége.
Az Audi azt írja sajtóközleményében, hogy a szűrőt a rendes szerviz során kell majd cserélni, de arról egyelőre nem tettek említést, hogy ténylegesen mikor kerülhetnek a modelljeikbe ilyen légszűrők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.