Nagyjából hat perc, amíg egy teletöltött akkumulátorral a csere után továbbindulhat egy elektromos autó.
A kínai villanyautógyártó NIO megnyitotta magyarországi gyártóüzemét, alig két hónappal az után, hogy a beruházás tényét egyáltalán bejelentették. A cég a tervek szerint 2025-ig összesen 1000 darab akkucserélő állomást gyárt majd nálunk, amelyek a német, svéd, és holland piacra kerülnek majd.
A magyarországi üzem egyébként a NIO első Kínán kívüli termelő egysége és a hírek szerint fejlesztési központként is működik majd. A Biatorbágyon lévő üzemhez a magyar kormányzat 1,7 milliárd forintos támogatást nyújtott és az üzem teljes beruházási összege 5,5 milliárd forint.
A NIO az új generációs autógyártók közül azzal koncepcióval emelkedik ki, hogy cserélgeti az akkumulátort a modelljei alatt, ahelyett, hogy csak tölteni lehetne ezeket. Ezzel lényegében percek alatt kapnak a tulajdonosok teljesen feltöltött akkumulátorokat. Az energiatárolókat ráadásul bérleti díj fejében adják az autóhoz, a kocsi árában nincs benne, havidíjat fizet a tulajdonos az akkumulátoregységért. A cég szerint a vásárlóik 92 százaléka ezt a megoldást választja, amikor ilyen autót vásárol.
A rendszer működése jól látszik a Villanyautósok oldal videóján. Mint írják, a be- és kiállással együtt nagyjából 6 perc a csere. Az autó egy rámpán keresztül önállóan áll be, az állomásra, a kivett akkucsomag először egy átmeneti tárolóba kerül, majd megérkezik a teletöltött csomag, amit a robot a kiszereléshez hasonló módon a helyére illeszt. Az állomások alapvetően teljesen automatikusan működnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.