A GMC különleges rajtelektronikát szerelt környezettudatosnak mondott monstrumába.
A Hummert eredetileg az amerikai katonaság számára fejlesztették ki, de azóta feltűntek az utakon polgári használatú Hummerek is. Az eredeti, legnagyobb modellt, a Hummer H1-et 1992 és 2006 között gyártották az Egyesült Államokban, és öt éve bemutatkozott belőle egy egyedileg átalakított, 490 lóerős elektromos változat.
Aztán 2020 őszén lehullott a lepel a már eredetileg villanyautónak tervezett vadonatúj kiadásról, a GMC Hummer EV-ről, mely nem más, mint egy kiviteltől függően 625-1000 lóerős teljesítményű, 2-3 villanymotorral szerelt pickup.
Az egy ideje már SUV változatban is rendelhető újdonság sorozatgyártása 2021 végén kezdődött meg, és kevesen tudják, de a fedélzeti elektronika egy különleges WTF üzemmóddal is rendelkezik.
A WTF nem annak a rövidítése, amire esetleg elsőre gondolnánk. A "Watts to Freedom" nem más, mint az elektromos terepjáró rajtelektronikájának az elnevezése.
Aktivált WTF mód esetén a felfüggesztés a legalacsonyabb pozícióba állítódik, és az akkumulátor csomagot a lehető legoptimálisabb hőmérsékletre hűti/melegíti a rendszer. Ezt követően a sofőrnek annyi dolga van, hogy egyszerre lepadlózza a féket és a gázt, majd pedig hirtelen leugorjon a fékről.
A sofőrülést megrezegtető WTF módban körülbelül 3 másodperc alatt letudható egy 0-100-as sprint. A 4 tonnás és 5,5 méter hosszú monstrum nettó 212,7 kWh kapacitású akkumulátora 526 kilométeres hatótávot biztosít, és maximum 350 kW-tal tölthető.
A tripla villanymotoros 1000 lóerős csúcsmodell 110 295 dollárba kerül, a szintén hárommotoros de "csak" 830 lovas változatért 104 650 dollárt kérnek el, a 625 lóerős dupla motoros verzió ára kiviteltől függően 84 650-94 650 dollár magasságában mozog.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.