A Mini "karizmtikus egyszerűség" jegyében fogant jövőbemutató újdonsága egy crossover kategóriás elektromos prémium kisautó.
A Mini Düsseldorfban mutatta be legújabb modelljét, a Concept Acemant. Az első körben zárt ajtók mögött leleplezett újdonsággal a németországi helyszínen testközelből ismerkedtünk meg, a nagyközönség először az augusztus végén Kölnben megrendezendő nagyszabású Gamescom játékkiállítás keretein belül találkozhat majd az autóval.
A Mini Concept Aceman egyrészt a 2024-ben érkező Mini Aceman jelenleg koncepcióautó fázisban lévő előfutára, másrészt pedig egy olyan újdonság, mely előrevetíti számunkra a BMW Csoport brit márkájának új designnyelvezetét.
Egyelőre kevés konkrétumot lehet tudni a modellről, annyi viszont már biztos, hogy a hossza 4,05 méter, a szélessége 1,99 méter, a magassága pedig 1,59 méter.
A négyajtós Aceman öt személynek biztosít kényelmes utazást, nagyra nyíló csomagtérajtaja révén pedig egyszerűen pakolható a hátsó traktus.
A Mini Cooper és a Mini Countryman közé érkező crossover kicsit rövidebb, szélesebb és magasabb a 2010 és 2017 között gyártott elsőgenerációs Countrymannél. Utóbbi aktuális második generációja egyértelműen nagyobb, és előzetes információk szerint várhatóan jövőre érkezik a még méretesebb harmadik nekifutás.
Míg az új Countryman várhatóan hagyományos és elektrifizált változatokban jön, addig az Aceman csak és kizárólag villanyautóként fog készülni. A specifikációk egyelőre ismeretlenek, így a teljesítménnyel, az aksikapacitással és a hatótávval kapcsolatban sem tudunk még semmit.
A frontrészt a karakteres mátrix LED-fényszórók határozzák meg, és a fedett hűtőrács is kapott jó néhány LED-et, melyek révén dinamikus grafikus elemek jeleníthetők meg. Ez tipikusan koncepcióautós fogás, nem valószínű, hogy a sorozatgyártásba küldendő kocsikon is tetten érhető lesz.
A szögletesre vett kerékjárati ívekben látványos 20 colos könnyűfém-felnik kaptak helyet, melyeken 245/40-es Pirelli P Zero sportgumik feszülnek, a hasmagasság inkább normál személyautós, semmint divatterepjárós.
Digitális visszapillantók helyett hagyományos, de vékonyra vett hagyományos példányokat kapunk, a kilincsek a légellenállás csökkentése jegyében süllyesztettek. A visszafogottan emelkedő egyenes övvonal magasan húzódik.
Az első és hátsó lökhárítók meglehetősen minimalista stílust képviselnek, a LED-es hátsó lámpákon éppúgy visszaköszön a látványos Union Jack motívum, mint a műszerfal szélvédő alatti részén, illetve a British Racing Green fényezésű tetőbe szerelt hatalmas panorámaüveg feletti egyedi tetőcsomagtartón.
Krómmal sem kívül, sem pedig az utastérben nem találkozunk, mint ahogy állati bőr sincs a fedélzeten. A különböző felületek nagy részét puha szövet borítja, a műszerfal közepén egy hatalmas köralakú OLED érintőképernyő teljesít szolgálatot.
Teljesen megújult a felhasználói felület, az operációs rendszer a márka történetében most először Android-alapokra építkezik, csakúgy, mint az újabb Volvók, vagy például az elektromos Renault Megane esetében.
A főbb kezelőszervek az érintőkijelző alatt kaptak helyet, a két első ülés között sok a rakodóhely, csúsztatható italtartóból előre és hátulra is jutott egy-egy példány.
"A Mini Concept Aceman design nyelvezete a Mini új design korszakának az előhírnöke" - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Csoport főtervezője.