Jelek szerint csak nagyon lassan tudják felfuttatni a hatalmas és bivalyerős amerikai pickup-SUV gyártását.
A Hummert eredetileg az amerikai katonaság számára fejlesztették ki, de azóta feltűntek az utakon polgári használatú Hummerek is. Az eredeti, legnagyobb modellt, a Hummer H1-et 1992 és 2006 között gyártották az Egyesült Államokban, és öt éve bemutatkozott belőle egy egyedileg átalakított, 490 lóerős elektromos változat.
Aztán 2020 őszén lehullott a lepel a már eredetileg villanyautónak tervezett vadonatúj kiadásról, a GMC Hummer EV-ről, mely nem más, mint egy kiviteltől függően 600-1000 lóerős teljesítményű, 2-3 villanymotorral szerelt pickup.
Az egy ideje már SUV változatban is rendelhető újdonság sorozatgyártása 2021 végén kezdődött meg, ennek felfuttatása azonban olyan komoly problémákba ütközik, hogy még most, 2022 derekán is csak tucatnyi új Hummert képesek gyártani naponta.
E közben a vállalatnak több mint 77 ezer előrendelése van a 84 650-110 295 dolláros (33,9-44,1 millió forint) áron jegyzett, 200 kWh-s hatalmas akkumulátora révén 529 kilométeres EPA-hatótávú modellre. A legolcsóbb verzióra jelenleg 2024 tavaszi szállítási határidőt vállal a gyártó.
A Ford idén áprilisban kezdte meg az elektromos F-150, a Lightning sorozatgyártását, melyből naponta mintegy 150 darab készül. A Rivian villanymotoros pickupjából, az R1T-ből mintegy 2500 példány készül negyedévente.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.