Autó hvg.hu 2022. június. 15. 07:21

289 lóerő és zéró villany a legújabb Skoda Fabiában

Megérkezett a ralipályák vadonatúj cseh fenevadja, az új Fabia RS Rally2.

A közelmúltban volt szerencsénk bepattanni egy 100 millió forintos és erősen limitált Skoda Fabia Rally2 Evo Edition 120-ba, mely nem más, mint az előző generációs Fabia rali változata. Most pedig megérkezett az aktuális Fabia hasonló kivitele, íme:

Skoda

Az újdonság az elődjénél szélesebb karosszériával és hosszabb tengelytávolsággal rendelkezik, ami jobb tömegeloszlást jelent, a maximális biztonság jegyében kifejlesztett króm-molibdén bukócső pedig 35,8 méter hosszú.

Skoda

A jól ismert sorozatgyártású EA888-as 2.0 TSI benzinmotorra épülő 1,6 literes erőforrás az FIA szabályoknak megfelelően 32 milliméteres szűkítővel bír, így a teljesítménye 289 lóerő magasságában alakul, és e mellé 430 Nm-es nyomaték társul.

Skoda

A fejlesztők javítottak az intercooler hatékonyságán, optimalizálták a kipufogórendszert, új turbót alkalmaztak, ezenkívül pedig a felfüggesztés és a fék is sokat fejlődött az elődhöz képest. A szekvenciális váltó ötfokozatú, hajtás mind a négy keréken van.

Skoda

A széria Fabiáról kevés alkatrész érkezett, de ilyen például a hűtőrács, a full LED-es fényszóró és a hátsó lámpa. Említést érdemel továbbá a szélvédő feletti légbeömlő, a polikarbonát oldalüveg, a kompakt külső visszapillantó-tükrök, illetve a méretes hátsó légterelő.

Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.